Systemy przewietrzania i utrzymywania nadciśnienia są preferowanym wyborem wiodących producentów silników i generatorów. Umożliwiają one certyfikację maszyn do użytku w strefach 1/21 i 2/22.
Wszystkie systemy zawierają zamknięty system automatycznego utrzymywania nadciśnienia (CLAPS). Umożliwia to systemowi wykrywanie wszelkich wzrostów lub spadków ciśnienia wewnątrz obudowy i odpowiednie dostosowanie współczynnika kompensacji nieszczelności i wycieków.
Wahania ciśnienia są bardziej prawdopodobne podczas uruchamiania dużych maszyn, ale mogą być również spowodowane zmianami prędkości obrotowej i temperatury. System CLAPS utrzymuje stabilne ciśnienie wewnątrz w obudowy i zapobiega niepożądanym alarmom lub wyłączeniom.
Przepływ gazu przewietrzającego |
Standardowa temperatura –20°C do +55°C |
Niska temperatura –60°C do +55°C |
Wysoka Temperatura –20°C do +60°C |
---|---|---|---|
do 1500 Nl/min rozmiar 3 |
D810 | D660 | D670 |
do 6000 Nl/min rozmiar 5 |
D758 | D760 | D77 |
do 14 000 Nl/min rozmiar 7 |
D808 | D860 | D870 |
Systemy przewietrzania i utrzymywania nadciśnienia pozwolą Twoim silnikom i generatorom spełnić:
Zastosowanie
Wraz z tym, jak wydobycie ropy naftowej i gazu przeniosło się do nowych, często bardziej ekstremalnych środowisk, zarówno użytkowanie, jak i ochrona dużych silników zaczynają stawać się problematyczne. Główny producent silników OEM postawił nam właśnie takie wyzwanie, aby opracować system przewietrzania silnika zdolny do pracy w bardzo niskich temperaturach otoczenia.
Wyzwania
Bardzo niska temperatura otoczenia ma negatywny wpływ na elementy elektroniczne, takie jak wyświetlacze LCD, oraz w wytrzymałość mechaniczną stali i tworzyw sztucznych, co prowadzi do przedwczesnej awarii z powodu zmniejszonej odporności na wibracje i obciążenia udarowe.
Normy dotyczące przewietrzania i utrzymywania nadciśnienia (Ex p) przewidują, że gaz inertyzujący będzie miał temperaturę od -20°C do +40°C i oferują ograniczone wskazówki dotyczące radzenia sobie z niższymi ekstremami. Większość systemów oczyszczania jest certyfikowana do stosowania w temperaturach od -20°C do +55°C.
Długie odsłonięte przewody wylotowe ze sprężarek powietrza na miejscu często powodują, że powietrze do przewietrzania staje się bardzo zimne, co sprawia, że „pierwszy start” jest bardzo czasochłonny, nawet z grzałkami antykondensacyjnymi wewnątrz ramy silnika.
Rozwiązanie i wynik
Opierając się na sprawdzonych systemach przewietrzania EXPO i technologii CLAPS, opracowaliśmy szereg podgrzewanych jednostek przewietrzania silnika, które mogą pracować w temperaturze otoczenia do -60°C.
Dzięki zastosowaniu certyfikowanych komponentów grzewczych Ex, izolacji o wysokiej wydajności i systemów monitorowania krytycznych temperatur nasze jednostki niskotemperaturowe przeszły pomyślnie certyfikację w jednostce notyfikowanej i stają się standardem branżowym w zastosowaniach w ekstremalnych temperaturach.
Twoje zgłoszenie zostało przesłane. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak będzie to możliwe.