W niektórych przypadkach silniki wysokiego napięcia Ex e i Ex n instalowane w strefach zagrożonych wybuchem wymagają „specjalnych środków” do wdrożenia przed uruchomieniem, aby zmniejszyć ryzyko zapłonu spowodowanego iskrzeniem. Środki te zazwyczaj obejmują wentylację obudowy silnika przed uruchomieniem za pomocą powietrza pomiarowego przez określony czas, aby wyeliminować wszelkie nagromadzenie się niebezpiecznych gazów lub oparów.
Systemy wentylacji przedstartowej są certyfikowane do stosowania w Strefie 1. Umożliwiają użytkownikom łatwe wykazanie zgodności z normami i znacznie zwiększają bezpieczeństwo poprzez wyeliminowanie atmosfery potencjalnie wybuchowej z wnętrza obudowy maszyny przed uruchomieniem, gdy ryzyko iskrzenia jest najwyższe.
Oferujemy systemy wentylacji przedstartowej dla najszerszej gamy maszyn Ex e, z natężeniem przepływu od 1500 do 14 000 Nl/min.
Rozruch systemu może być inicjowany lokalnie przy maszynie lub za pomocą opcji zdalnego uruchamiania.
Przepływ gazu przewietrzającego |
Standardowa temperatura –20°C do +60°C |
Niska temperatura –50°C do +60°C |
---|---|---|
do 1500 Nl/min | 3PV | 3PV-LT |
do 6000 Nl/min | 5PV | 5PV-LT |
do 14 000 Nl/min | 7PV | 7PV-LT |
Systemy przewietrzania i utrzymywania nadciśnienia pozwolą Twoim silnikom i generatorom spełnić:
Zastosowanie
Wraz ze wzrostem mocy silnika, wzrasta również rozmiar fizyczny, a co za tym idzie objętość obudowy do przewietrzania. Wiodący na świecie producent silników HV (wysokiego napięcia) wygrał kontrakt na dostarczenie silnika o wystarczającej mocy i momencie obrotowym do napędzania bardzo dużej sprężarki tłokowej stosowanej w produkcji tworzyw sztucznych. Zwiększony rozmiar silnika oznaczał, że czas przewietrzania byłby nieakceptowalnie długi, chyba że przepustowość układu przewietrzania mogłaby zostać znacznie zwiększona.
Wyzwania
Aby zaprojektować jednostkę sterującą, która mogłaby zapewnić zarówno wyjątkowo wysoki przepływ przewietrzania, jak i objętość kompensacji wycieku, przy jednoczesnym zachowaniu ścisłej kontroli ciśnienia wewnątrz silnika podczas różnych faz pracy.
Specyfikacja była następująca:
Przepływ oczyszczający: do 28 000 Nl/min, konfigurowalny w przyrostach co 1000 Nl/min
Wyciek z obudowy silnika: do 5000 Nl/min.
Rozwiązanie i wynik
Chociaż wymagały dwukrotnie większego natężenia przepływu niż największy standardowy system Expo, stwierdzono, że główne komponenty systemu przewietrzającego są w stanie spełnić wymagania. Jednak zawór wylotowy przewietrzania wymagał gruntownego przeprojektowania, aby mierzyć wyższe natężenia przepływu, a także radzić sobie ze znacznie wyższymi przepływami w warunkach awarii — bezpiecznie odpowietrzając nadmiar sprężonego gazu w przypadku awarii, zgodnie z wymogami odpowiednich norm. Następnie konieczne było zaktualizowanie dokumentacji technicznej ATEX i IECEx dla produktu i złożenie jej do jednostki notyfikowanej w celu uzyskania certyfikacji Strefy 1 w ścisłych ramach czasowych wymaganych przez klienta.
Twoje zgłoszenie zostało przesłane. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak będzie to możliwe.